Perusopetuksen TVT-opetussuunnitelma
Perusopetuksen TVT-opetussuunnitelma
1. Tieto- ja viestintäteknologian käyttö- ja toimintaperiaatteet ja keskeiset käsitteet, sekä käytännön tvt-taitojen kehittäminen omien tuotosten laadinnassa.
2. Tvt:n vastuullinen, turvallinen ja ergonominen käyttö.
3. Tvt:n käyttö tiedonhallinnassa sekä tutkivassa ja luovassa työskentelyssä.
4. Tvt:n käyttö vuorovaikutuksessa ja verkostoitumisessa.
(0-2) Tavoitteet 2. luokan jälkeen |
(3-4) Tavoitteet 4. luokan jälkeen | (5-6) Tavoitteet 6. luokan jälkeen | (7-9) Tavoitteet 9. luokan jälkeen |
|
|
|
TEKSTINKÄSITTELYOHJELMALLA OPPILAS OSAA
TAULUKKOLASKENTAOHJELMALLA OPPILAS OSAA
OHJELMOINTI
|
2. Tvt:n vastuullinen, turvallinen ja ergonominen käyttö.
(0-2) Tavoitteet 2. luokan jälkeen | (3-4) Tavoitteet 4. luokan jälkeen | (5-6) Tavoitteet 6. luokan jälkeen | (7-9) Tavoitteet 9. luokan jälkeen |
|
|
|
|
3. Tvt:n käyttö tiedonhallinnassa sekä tutkivassa ja luovassa työskentelyssä.
(0-2) Tavoitteet 2. luokan jälkeen |
(3-4) Tavoitteet 4. luokan jälkeen |
(5-6) Tavoitteet 6. luokan jälkeen |
(7-9) Tavoitteet 9. luokan jälkeen |
|
|
|
|
4. Tvt:n käyttö vuorovaikutuksessa ja verkostoitumisessa.
(0-2) Tavoitteet 2. luokan jälkeen | (3-4) Tavoitteet 4. luokan jälkeen | (5-6) Tavoitteet 6. luokan jälkeen | (7-9) Tavoitteet 9. luokan jälkeen |
|
|
|
|
On suositeltavaa, että oppilaiden TVT-taidot mitataan taitotasotesteillä luokkien 3., 5. ja 8. jälkeen.